Choć jeszcze nie tak dawno można było usłyszeć, że nie są one niczym innym niż pozbawionym sensu wydatkiem, dziś paczki świąteczne dla pracowników są przygotowane przez zdecydowaną większość firm. Co sprawia, że przedsiębiorcy decydują się na ten krok? Czy mogą na tym zyskać jedynie międzynarodowe korporacje, czy też mamy do czynienia z rozwiązaniem opłacalnym dla każdej bez wyjątku firmy?
Forma promocji
Konkurencja na rynku jest duża. Nie ma takiej branży, której przedstawiciele nie musieliby zabiegać o klientów. Kluczem do sukcesu jest oczywiście skierowana bezpośrednio do nich reklama. Niejednokrotnie stosuje się jednak również bardziej subtelne zabiegi, a paczki na święta dla pracowników są jednym z nich.
Mając do wyboru ofertę kilku firm, które reprezentują podobny poziom, klienci coraz częściej zwracają uwagę również na te kwestie, które nie są związane bezpośrednio z argumentem cenowym. Paczki dla pracowników na święta są zwykle odbierane jako wyraz troski o zatrudnionych. W czasach, w których coraz więcej mówi się o pracowniku jako o zasobie, jest to mile widziane.
Sposób na zyskanie uznania pracowników
Świąteczne paczki dla pracowników nie są już uważane za zbędny wydatek także dlatego, że stanowią czytelny sygnał dla zatrudnionych. Ci mają znacznie mniejsze problemy ze zmianą miejsca zatrudnienia niż było to widoczne przed laty. Jeśli więc zależy nam na ich zatrzymaniu przy sobie, szczególnie mądrym posunięciem może okazać się przypominanie im o tym, jak ważni są dla pracodawców.
Oczywiście, jedna paczka świąteczna nie rozwiąże problemów generowanych przez systematyczne ignorowanie potrzeb zatrudnionych. Okaże się jednak strzałem w dziesiątkę w zakrojonej na szeroką skalę kampanii wykorzystującej motywatory pozapłacowe.